Set SENDI

Powered by TripAdvisor

Omega Guard Shaklee

Powered by TripAdvisor

Monday, June 24, 2013

Ehsan dari ayudzul.blogspot.com




Resipi PERTAMA, amik segenggam anggur merah atau itam, bersihkan dan masuk dalam blender. Pastu masukkan beberapa ketul ais (kalau standard ais dalam pembeku peti sejuk tu amik dalam sepuluh ketul) bersama anggur tu. Campurkan 2 sudu besar Mealshake Shaklee dan sedikit air. Pastu ape lagi, blend ler sampai jadi macam smoothies..! Rasa nyer memang marvelous..! Terbaik di minum petang-petang time cuaca panas skang ni kan..!
Resipi KEDUA, khas untuk sesiapa yang rasa-rasa nak demam selsema. Atau anak-anak yang dah start bersin-bersin ni kan.. Kalau untuk dewasa, campur sesudu besar Mealshake Shaklee dalam 250ml jus oren (tak kira la brand Twister ke, Minute Maid ke, Sunkist ke). Goncang dan nikmati lah minuman segera yang lazat tanpa sebarang rasa bersalah..! Hehehe. Oh kalau untuk anak-anak, letak sesudu kecik aje tau. Campurkan dalam 200ml jus oren.





Resipi KETIGA, campurkan dalam minuman yang suam seperti Milo ataupun minuman coklat yang lain. Pastu goncangkan (ala ala milkshake gitu) dan siaplah satu minuman segera yang lazat berkrim (kegemaran Hakim!!)
Resepi KEEMPAT, sesuai sangat nak buat masa bulan puasa ni kan. Sebab mama hakim percaya minuman ni memang menjadi kesukaan semua time berbuka iaitu Mealshake Bandung..! Cara nya mudah sangat tau. Masukkan jus sirap (lebih kurang 2-3 sudu besar) dalam blender dan campurkan dua sudu besar Mealshake. Blend sampai puas ati dan tuang dalam jag berisi ais..!! Rasanya sangatlah menyegarkan hokay..!!! Kalau rasa nak manis lagi sikit, bole campur susu sejat atau susu pekat sikit (SIKIT je tau..!!!)
Selain resepi yang mama hakim kongsikan ni, bole jugak nak guna strawberry atau buah-buahan lain. Jus pun bole guna Ribena atau ape-ape jus yang disukai. Untuk kanak-kanak yang berumur 1 hingga 3 tahun pulak, bole campurkan Mealshake dalam susu yang diminum hari-hari tapi INGAT, dos untuk mereka hanya satu sudu KECIL sehari SEKALI sahaja ye..!

No comments:

Post a Comment